Zaklęcie trudne, jednak może być bardzo przydatne. Teleportuje bowiem do najbliższej mieściny liczącej ponad 100 mieszkańców. Warunkiem jednak jest,aby ta mieścina nie była oddalona od maga więcej niż 20 km. W przeciwnym wypadku zaklęcie ofkoz spływa na niczym. Liczba teleportowanych osób zależy od wydanych punktów magii. Portal wygląda jak czerwona poświata w kształcie okręgu, który się unosi lekko nad ziemią. Teleportacji towarzyszy niemiłe uczucie. Im ona dalsza, tym nieprzyjemniejsza. Poniższy cytat b. dobrze opisuje przypadek, gdy portal przenosi naprawdę daleko.

” Cały świat zniknął, a żołądek Tanalasty podniósł się do jej gardła. Nagły dreszcz przejął ją do szpiku kości i nastąpiła cała ciemna wieczność spadania. Zrobiło się jej słabo i niedobrze, nie słyszała nic poza biciem własnego serca. W głowie jej wirowało, przez umysł przebiegły tysiące myśli i nagle po prostu znalazła się gdzie indziej.(…) I starała się przypomnieć sobie, gdzie, do dziewięciu piekieł, się znajduje.”
-Ed Greenwood i Troy Denning „Śmierć smoka”

Czaru można użyć także w innym celu: przeteleportować wroga. Ofiara testuje SW +10. Mag może także przenieść się do konkretnego miejsca lub miasta( lecz odległość to w dalszym ciągu max. 20km). Jeśli chodzio dane miejsce – jest to bardzo ryzykowne, gdyż czarodziej pojawia się k10 metrów od celu (może to się skończyć tragicznie – na głowachprzechodniów, dachu budynku, czy też pod kopytami).

Jak zdobyć: hmm… wszelkie gildie, uniwersytety, przy jakimś BN’ie- wymyślcie sami.

TR: 5
Żywiołu brak
Zasięg: patrzaj opis
WPR: 50
Czas trwania: w wybranym miejscu pojawia się po ok. 30 sekundach (w zależności od pokonywanej odległości).
PM: 12 za osobę/ 15 za wroga
Składniki: oko czego/kogokolwiek, kto w czasie swego życia widział b. dużo miejsc (np. ptaka, kupca;))