search
top

Łamacz Dusz I Złodziej Dusz

Łamacz Dusz I Złodziej Dusz

2 potężne miecze. Które na Kontynencie znalazły się na skutek Koniunkcji Sfer. Miecze mają ostrza o długości 70 cm, do połowy rozszerzające się, od połowy zwężające. W każdym z mieczy jest 6 klejnotów (1 okrągły na rękojeści, 1 pięciokrotny na jelcu, 1 odwrócony pięciokrotny I 3 trójkątne na ostrzu), od jelca do ź ostrza widnieje runiczny napis (każda próba magicznego odczytania go kończy się ślepotą na k6 dni lub ślepotą stałą jeżeli na kości przeznaczenia wypadnie 1, odczytujący otrzymuje także 3k6 obrażeń). Klejnoty I krawędzie ostrza są w Łamaczu Dusz białe, w Złodzieju Dusz czarne. Miecze są bardzo lekkie I doskonale wyważone, nie niszczą się ani nie rdzewieją, a każda próba wyjęcia klejnotów, przekucia czy innego uszkodzenia któregoś miecza narzędziami kończy się śmiercią tej osoby w błysku światła. Mieczy nie można ogrzać zwykłym płomieniem.

Złodziej Dusz
Obrażenia: k6 (nie dolicza się2xSi)
Moce:

  • +1 do obrażeń za każdą zabitą tym mieczem istotę (także nieumarłych)
  • każda inteligentna istota o złym charakterze (lub nieumarły) jest posłuszna osobie noszącej miecz (nie dotyczy zwierząt)
  • w mieczu są czary: Ognista sieć, Piorun kulisty, Wyssanie życia, Przyzwanie kostuchy, Sfera cienia, Portal (zawsze stabilny) oraz 100 PM na te czary
  • osoba nosząca miecz jest niewrażliwa na czary zaklęte w Łamaczu Dusz
  • jeżeli osoba nosząca miecz ma Wolę mniejszą od 3 po tygodniu noszenia miecza umiera I staje się wampirem, który musi nosić miecz zawsze przy sobie, rozdzielenie wampira I miecza spowoduje śmierć wampira

Łamacz Dusz
Obrażenia: k6+15 (nie dolicza się2xSi)
Moce:
  • niweluje dodatkowe obrażenia Złodzieja Dusz o połowę zaokrąglając w dół (minimum zawsze 1 obrażenie aż do bazowego k6)
  • +k6 obrażeń przeciw wampirom
  • w mieczu są czary: Ochrona, Niewidzialność, Iluzja, Jasność, Antymagia, Portal (zawsze stabilny) oraz 100 PM na te czary
  • osoba nosząca miecz jest niewrażliwa na czary zaklęte w Złodzieju Dusz
  • jeżeli osoba nosząca miecz ma Wolę mniejszą od 3 po tygodniu noszenia miecza wpada w berserk podczas walki, jeśli miecz nosi mag to nie może on rzucać czarów (musi nauczyć się nowych, a ST każdego czaru wzrasta o 2)

Po dotknięciu się kamieni umieszczonych w rękojeściach mieczy otwiera się portal do miejsca, gdzie miecze zostały wykute.

Gdzie zdobyć: w legowisku silnego smoka, w starożytnych ruinach (miecz musi być wtedy dobrze strzeżony, np. przez magicznych strażników, golemy itp.), oba miecze nie znajdują się w jednym miejscu

Gracze powinni odkrywać moce mieczy stopniowo (np. dopóki nikogo nie zabiją Złodziejem Dusz miecz będzie zadawał obrażenia k6, po zabiciu kogoś w następnej walce już k6+1 (ale nie mówić graczom że po śmierci obrażenia zwiększyły się)), ostateczna decyzja zależy oczywiście od Bajarza.

11 komentarzy do “Łamacz Dusz I Złodziej Dusz”

  1. Anonim pisze:

    Bardzo dobre miecze szkoda ze zadaja slabe obrażenia ale bardzo przyda sie mojemu BAJARZOWI!!!

  2. Muoteck pisze:

    Słabe? To jakie obrażenia są u was wysokie???

  3. Anonim pisze:

    Według mnie za mocne jak zabijesz 1000 przeciwnikow to miecz zlodziej dusz zadaje 1k6 + 1000 czyli kazdy przeciwnik ginie na miejscu szkoda ze jeszcze nie potrafi poza tymi czarami czolgu przyzwac

  4. Muoteck pisze:

    Jeśli się ma bajarza posyłającego przeciw drużynie całe hordy przciwników to 1000 ubijesz… Poza tym wola na poziomie 3 to dla przeciętnego wojaka baaardzo dużo, wtedy tydzień noszenia broni i jeśli ktoś zabierze mu miecz (walka, złodziej) postać ginie. Poza tym PM w mieczu się nie odnawiają.

  5. Zwloki pisze:

    Długo zastanawiałem się co w tych mieczach jest „nie tak” i w końcu doszedłem do wniosku, że one są po prostu świetne. Oby jak najwięcej takich pomysłów.

  6. JURATRIS pisze:

    cudo choć troche przesadzone ale i tak są fajne

  7. Crazy Punk pisze:

    Ja to mając Złodziej Dusz poczedłbym zabijać mrówki 🙂
    ewentualnie kozy z pobliskiej wsi
    a jak bym miał już miecz zadający 100 uszkodzeń, to dopiero bym poszedł wycinać ludzi

  8. Altar pisze:

    Jakbym skądś znał te nazwy… Może SOUL REAVER?

  9. siman pisze:

    Co do ostatniego akapitu artykułu- wątpię żeby gracze sięgnęli po miecz do którego obrażeń nie dodaje się siły i wytrwali z nim na tyle długo żeby zabić kogokolwiek. Poza tym w artukule brakuje jakiegoś krótkiego opowiadanka albo więcej ciekawych wskazówek dla MG (bo te które są uważam za zbyt oczywiste i zdawkowe). Można by się skupić na przemianie w wampira i berserka i jakoś ciekawie to opisać. A tak mamy nieciekawie napisany artykuł bez pomysłu. Kiepściutko

  10. Muoteck pisze:

    Cóż, art został umieszczony 2 lata temu, wtedy na stronie ladowałwłaściwie kazdy nadsyłany materiał i nikt nie wybrzydzał (no i pisałem wtedy troszkę gorzej =P)

  11. Locke pisze:

    Strasznie klimatyczna sprawa, zwłaszcza jesli niemasz pojęcia w co miecz cie zmienia. poprostu bajka:)

Zostaw Komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

top