search
top

Drum-Daar

Autor: Tomasz Raburski tr@friko.internet.pl
Na wersje do gry Wiedźmin:GW zmienił Puku puku@o2.pl

Bóstwo: Drum-daar – Krasnoludzki Bóg Wojny

Drum-daar jest krasnoludzkim bogiem opiekującymi się wojownikami i krasnoludami w jakikolwiek sposób związanymi ze sztuką wojenną.
Jest przedstawiany jako barczysty krasnolud w pełnej płytowej zbroi i w rogatym hełmie. W rękach trzyma swój topór Meedsard i wielką tarczę Svarwid.Jest także wyznawany przez gnomy pod imieniem Scaygila.

Charakter: neutralny

Symbol: symbolem Drum-daara jest jego obosieczny topór.

Kapłani: Kapłani tego bóstwa noszą się jak wojownicy.

Zasięg kultu: Bóg ten jest rozpowszechniony pośród wszystkich krasnoludów.Szczególnie zaś w twierdzach krasnoludzkich.

Świątynie: Świątynie są budowane tylko w twierdzach. Zwykle są one ważnym elementem obrony.Są bardzo silnie ufortyfikowane i stanowią zarazem zbrojownię.Dzisiaj największą świątynią jest świątynia w Mahakamie , tam też znajduje sięsiedziba kultu. Większa znajdowała się w gdzieś w górach Smoczych Kłach,ale została zniszczona.

Przyjaciele i wrogowie: Drum-daar ma dobre stosunki z innymi bogami panteonu gnomów i krasnoludów, a także z takimi bóstwami panteonu ludzkiegojak Melitele, Freyja czy Kreve. Odnosi się wrogo do bogów elfickich. Z bogami halflingów ma mało do czynienia.Nienawidzi Corama Agh Tera i stara sie go tępić za wszelką cene.

Dni świąt: Dniami świąt są daty wielkich bitew.

Wymagania kultu: nowicjuszem tego boga może zostać każdy krasnolud, który jest zwiazany ze sztuka wojenną.

Przykazania: Nowicjusze i kapłani tego boga muszą wypełniać następujące przykazania:
– zawsze słuchać zwierzchników wojskowych, chyba, że doprowadziłoby to do złamania innego przykazania,
– nigdy nie mogą się poddać goblinoidom, bądz innym stworom,
– wszędzie gdzie to możliwe zabijać gobliny i ich popleczników,
– nigdy nie pozwolić sobie zgnuśnieć, trzeba zawsze być przygotowanym na atak bądź obronę,
– nie pozwolić splamić swój honor,
– atakowac kazdego wyznawce Corama Agh Tera.

Używane czary: Kapłani Drum-daara mogą używać wszystkich modlitw.
Specjalnością kapłanów Drum-daara są modlitwy ochronne.Przy każdej modlitwie o charakterze ochronnym poziom trudnosci spada o 1 punkt,a na modlitwe wydaje sie o 5 PM mniej.

Umiejętności: Wymagane jest dodatkowe wykupienie jednej z poniższych umiejętności na poziom nowicjusza lub kapłana: Uniki, Walka Bronią, Walka Wręcz.

Próby: próby związane są często z zabiciem goblinów, obronieniem krasnoludzkiej kopalni przed najazdem, bądż nauczeniem prostych poszukiwaczy złota sztuki wojennej, by mogli się bronić.

Błogosławieństwa: Umiejętności faworyzowane przez Drum – daara to tewypisane powyżej, faworyzowane testy są związane z Si, Ko, Zw czy Rzuty na obrazenia.

6 komentarzy do “Drum-Daar”

  1. hucior pisze:

    Krasnoludy górą!!!

  2. Anonim pisze:

    Co to jest? WFRP? Tam wyznawana religia była sprawą ważną , ale to nie ten system.W Wiedźminie nawet Nenneke czasami patrzyła na religie z przymrużonym okiem.
    Tutaj krasnoludy są bardzo praktycznym ludkiem , i daleko im do artystycznych uniesień ,więc mogą poprostu nie wierzyć w istoty które sie nimi opiekują. A schemat „rozpisania” jest wybitnie worhammer’owy.

    No i jeszcze jedno , skąd w Wiedźminie goblinoidy?Te bóstwo to zwyczajna międzysystemowa konwesja .WGW jest jednym z niewielu swiatów fantasy (o ile nie jedynym) bez tego zielonego ścierwa , bo by tu kompletnie nie pasowało! Krasnoludy prawie nie mają swojego państwa , i z nikim nie prowadzą stałych wojen.To są Najemnicy! Mahakamski Hufiec walczy za pieniądze z kim chcesz , ale nikogo z własnej woli nie zaatakuje , ceni sobie neutaralnosć! Przecież Zoltan Chivay mówił coś chyba w „Chrzcie Ognia” ,że jeśli ktoś zaatakuje Mahakam to zaleją kopalnie i sie przeniosą ,a ludziom zabraknie stali.No i nie jestem pewien czy w Mahakamie są twierdze…

  3. hubi234 pisze:

    Ta konwersja taka jakby niepełana – jak napisał Phelan "skąd w Wiedźminie goblinoidy?"…

  4. Raben pisze:

    Dobre!
    Jestem krasnoludem w W:GW i nareszcie mam w co wierzyć!

    DZIĘKI AUTOROWI!

  5. Fillo pisze:

    Popieram Phelana. Poza tym Kaplani Drum-daara to postacie bardzo niewyrazne. Jak kaplan, to kaplan a jak wojak to wojak. A tu ni to, ni to. Uzywa modlitw i rabie na lewo i prawo. kapelan powinien albo by krwawym fanatykiem, albo spokojnym myslicielem, alboi czyms pomiedzy. A tu jest po prostu rbaczem który sie od czasu do czasu modli!

  6. siman pisze:

    Właściwie mam wrażenie, że autor wysłał artykół na złą stronę. O ile mogę uznać istnienie bogów krasnoludzkich (co prawda podręcznik mówi co mówi, ale Sapkowski nic nie wspominał o systemie wierzeń krasnali, które nawiasem mówiąc rządzą :)), ale te gobliny, twierdze itepe… Nie, dziękuję bradzo. Poza tym temu bogowi brak oryginalności. Dwa to dla mnie najwyższa możliwa ocena

Zostaw Komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

top