search
top

Ranqaust

Przyzwanie Ranqausta
Koszt PM:
80
Modyfikator trudności: 6
Żywioł: brak
Koszt WPR: 120
Czas trwania: stały (patrz opis)
Sposób rzucania: F,K (wymagane komponenty to: nakreślony na ziemi krąg (o promieniu 10m.) wypełniony magicznymi symbolami (przy kreśleniu kręgu, w celu sprawdzenia znajomości symboli, wykonuje się test wiedzy: magia ST 5), zachowany w dobrym stanie ludzki szkielet, czarny habit, dwa rubiny oraz przedmiot, którego rodzaj zależy od rodzaju przyzywanego Ranqausta, patrz opis każdego z rodzajów (poniżej))
Obrona magiczna: nie
Działanie: Ułożone pośrodku kręgu komponenty, wraz z całym kręgiem, zaczynają bić potężnym, jasnym światłem. Trwa to przez blisko minutę, a pod jej koniec wszystko bardzo silnie i krótko rozbłyska, po czym natychmiastowo gaśnie. W centrum kręgu materializuje się Ranqaust, który natychmiast atakuje pierwszą napotkaną żywą istotę. Aby nad nim zapanować mag musi wykonać test magii ST 6. Jeżeli test się powiedzie zagrożenie ze strony tworu znika, Ranqaust służy swemu stwórcy. Służba ta trwa do śmierci, maga lub Ranqausta. Ranqaust staje się swego rodzaju strażnikiem maga, a jego priorytetowym celem jest ochrona życia swego stwórcy, dlatego też chroni go, nawet bez wyraźnego polecenia.

Ranqaust
Potężny magiczny twór, służący jako strażnik swego twórcy. Istota o bardzo nieprzyjemnym wyglądzie, Ranqaust wygląda jak stary szkielet, na który narzucono postrzępiony czarny płaszcz, pod którym także skrywa swój, zależny od rodzaju, niezwykły (patrz poniżej) oręż. Broń Ranqausta znika po jego śmierci. Porusza się latając, a pod głębokim kapturem można dostrzec jedynie skrzące się krwistą czerwienią oczy (powstałe z rubinów). Stwór ten odporny jest na wszelkiego rodzaju oddziaływanie żywiołów (nie magiczne), czyli np. mróz czy ogień. Jest także odporny na żelazo. Istnieją trzy rodzaje Ranqausta, przy tworzeniu każdego z nich używa się innego przedmiotu. Każdy rodzaj podaję poniżej.

Ranqaust wojownik
Przy jego tworzeniu należy wykorzystać dwuręczny, srebrny miecz. Ten typ doskonale włada bronią, jednak używa tylko własnego oręża (bez niego jest praktycznie bezużyteczny). Zna wszystkie manewry używane podczas walki mieczem. Jest niezwykle silny i szybki, jednak ustępuje pod względem cech ducha i odporności na magię.
Cechy:
Ko:
5 Po: 5 Si: 5 Zm: 3 Zr: 4 Zw: 5
In: 2 Og: 0 Wo: 1
Żywotność: 80 (20/40/60/80)
Walka bronią: 5
Unik: 3
Obrona fizyczna (dystans/bronią): 3/8
Obrona magiczna: 1
Zbroja: Brak
Broń: Miecz Ranqausta (2k6+3+2xSi)
Moce:
· Odporny na nie magiczne oddziaływania żywiołów.
· Odporny na żelazo.
· Porusza się latając, lecz nie może wznieść się wyżej niż 6k6 metrów.
· Zna wszystkie manewry używane przy walce mieczem.
· Po utracie swojej broni staje się bezużyteczny, jeśli chodzi o wartości bojowe.
PW: 30
PM:
10

Ranqaust strzelec
Przy jego tworzeniu należy wykorzystać dobrej jakości łuk kompozytowy i kołczan srebrnych strzał. Ten typ doskonale strzela z łuku, jednak pozbawiony swego oręża traci całkowicie wartość bojową. Zna wszystkie manewry strzeleckie. Posiada niezwykle wyostrzone zmysły, jest także bardzo szybki, ustępuje pod względem siły i kondycji. Jego cechy ducha są w miarę dobre, jednak mimo to posiada małą odporność na magię.
Cechy:
Ko:
3 Po: 5 Si: 3 Zm: 5 Zr: 3 Zw: 5
In: 3 Og: 0 Wo: 4
Żywotność: 56 (14/28/42/56)
Strzelanie: 5
Walka bronią: 3
Unik: 3
Obrona fizyczna (dystans/bronią): 3/6
Obrona magiczna: 2
Zbroja: Brak
Broń: Kompozyt Ranqausta (3k6+1+Si strzały, k3+2xSi gryfy)
Moce:
· Odporny na nie magiczne oddziaływania żywiołów.
· Odporny na żelazo.
· Porusza się latając, lecz nie może wznieść się wyżej niż 6k6 metrów.
· Zna wszystkie manewry strzeleckie.
· Z powodu niezwykłości swej broni (patrz poniżej) może się za jej pomocą bronić, nie ryzykując jej zniszczenia.
· Również dzięki swemu orężowi może strzelać dwa razy w rundzie.
· Po utracie swojej broni staje się bezużyteczny, jeśli chodzi o wartości bojowe.
PW: 26
PM:
14

Ranqaust mag
Przy jego tworzeniu należy wykorzystać magiczną lagę, ze srebrnymi okuciami końców. Ten typ doskonale opanował sztuki magiczne, przez co może się zdarzyć, że będzie potężniejszym magiem od swego twórcy. W przeciwieństwie do innych typów Ranqausta po utracie swej broni nie traci on zdolności bojowych, lecz spory zapas mocy magicznej. Zna sporo zaklęć, głównie bojowych i ochronnych. Jest bardzo inteligentny i zręczny, co pomaga mu znacznie w czasie wykorzystywania magii, jednak nie jest tak szybki i silny, jak inne rodzaje. Jego cechy ducha są naprawdę potężne, a wysokie zdolności magiczne połączone z bardzo silną wolą, praktycznie uodparniają go na magię.
Cechy:
Ko:
2 Po: 3 Si: 2 Zm: 3 Zr: 5 Zw: 3
In: 6 Og: 0 Wo: 6
Żywotność: 40 (10/20/30/40)
Magia: 5
Walka bronią: 2
Unik: 3
Obrona fizyczna (dystans/bronią): 2/4
Obrona magiczna: 9
Zbroja: Brak
Broń: Laga Ranqausta (k6+2xSi)
Moce:
· Odporny na nie magiczne oddziaływania żywiołów.
· Odporny na żelazo.
· Porusza się latając, lecz nie może wznieść się wyżej niż 6k6 metrów.
· Zna 6k6 dowolnych czarów (zależnie od woli bajarza), głównie bojowych i ochronnych.
· Bywa potężniejszy od stwórcy, dzięki czemu może uczyć swego pana nowych czarów.
PW: 14
PM:
34 (+116)

Oręż Ranqausta
Każdy z rodzajów, tego niezwykłego magicznego tworu posiada różnego rodzaju broń, a każdą z nich cechuje jakaś niezwykła właściwość. Oto każdy z rodzajów, wraz z opisem jego wyglądu i niezwykłych mocy, którymi pozwala dysponować Ranqaustowi.

Miecz Ranqasta
Jest to broń, której używa Ranqaust wojownik. Srebrny, dwuręczny miecz (użyty podczas tworzenia Ranqausta wojownika) czernieje i pokrywa się rdzą, a w wielu miejscach szczerbi się odrobinę. Głowica przemienia się w pękniętą, ludzką czaszkę, rękojeść pokrywa nadgnitą ciemną skórą, która idealnie przylega do kościanej dłoni właściciela. Jelec się kruszy po obydwu stronach, jednak to Ranqaustowi nie przeszkadza (z powodu silnie przylegającej rękojeści). Zgnilizna z rękojeści często rozprzestrzenia się na ostrze.
Miecz ów posiada dwie niezwykłe moce. Pierwsza z nich to możliwe przy trafieniu zarażenie trupim jadem (Moc 5), aby sprawdzić czy do niego doszło należy wykonać rzut kością, jeżeli wypadnie 1 lub 2 dochodzi do zarażenia. Druga niezwykła moc oręża to niezwykłe magiczne doznanie zwane paraliżującą przerazą, po udanym trafieniu należy wykonać rzut dwiema kośćmi, jeżeli wypadnie 2 4 ofiara doznaje dojmującego strachu, który paraliżuje ją na k6 tur.

Kompozyt Ranqausta
Broni tej używa Ranqaust strzelec. Łuk kompozytowy (użyty podczas tworzenia Ranqausta strzelca) pokrywa się dziwną, metaliczną, czarną substancją, która nadaje broni niezwykłej wytrzymałości (patrz dalej). Cięciwa zmienia się w metalową linkę, którą może naciągnąć jedynie właściciel łuku. Największą zmianą w wyglądzie jest pojawianie się na gryfach kilkunastocentymetrowych, poszczerbionych, sczerniałych i zardzewiałych ostrzy. Jest to niezwykle przydatne, gdy Ranqaustowi kończą się strzały (patrz dalej).
Łuk posiada dwie niezwykłe właściwość. Otóż, przy naciągnięciu przez Ranqausta cięciwy, strzała samoczynnie materializuje się, co pozwala mu znacznie szybciej strzelać (dwa strzały w rundzie). Jednak istnieje pewien limit ilości materializowanych strzał, może być ich tylko 60 w ciągu doby. Ranqaust nie może używać innych strzał, dlatego po wyczerpaniu się ich zasobu do ataku używa ostrzy na gryfach. Drugą mocą tego łuku jest jego niezwykła wytrzymałość, spowodowana przez metaliczna substancję, która go pokrywa. Pozwala to Ranqaustowi bronić się łukiem przed atakami fizycznymi, bez obawy o jego uszkodzenie.

Laga Ranqausta
Oto broń używana przez Ranqausta maga. Laga (użyta podczas tworzenia Ranqausta maga) czernieje, a okute srebrem końce rdzewieją, również czerniejąc, okucie w niektórych miejscach pęka z pęknięć owych emanuje lekki magiczny blask. Mniej więcej na środku lagi również tworzy się mała szczelina, która emanuej blaskiem, tyle że nieco silniejszym niż pęknięcia na okuciach. Blask ów spowodowany jest dużą ilością przechowywanych w ladze PM.
Laga posiada dwie, w pełni magiczne moce. Pierwszą z nich jest zmagazynowanie w niej PM, których jest naprawdę sporo – 116 PM, a dodatkowa jej zaletą jest fakt, że utracone PM powracają w ciągu doby od ich zużycia. Druga moc to możliwość to magazynowanie w ladze 3k6 czarów, przy ich rzucaniu należy wykonać test magii, trudność jest taka sama jak w przypadku zwykłego rzucania zaklęcia. Czary można ładować ponownie, jednak tylko jedno zaklęcie w ciągu 3k6 godzin.

Przechowanie Ranqausta
Ranqaust nie musi znajdować się zawsze u boku maga, co z powodu swego głównego celu (patrz powyżej) stara się zawsze czynić. Ranqausta można z powodzeniem zamknąć w dowolnym nieożywionym i nie magicznym przedmiocie. W tym celu należy wykonać test magii ST 5. Ranqausta nie można przechowywać w przedmiocie dłużej niż tydzień, gdyż po tym czasie przestaje on istnieć. Aby Ranqausta wypuścić z przedmiotu należy również wykonać test magii ST 5. Jednak po jego uwolnieniu należy ponownie przejąć nad nim kontrolę. Za każdym razem wykonując test magii o bazowym ST 4, który wzrasta o jeden za każde trzy zamknięcia Ranqausta. Zamknięć i wypuszczeń Ranqausta może dokonywać jedynie jego twórca.

Uczenie Ranqausta
W momencie stworzenia Ranqaust nie posiada żadnej umiejętności wrodzonej (poza umiejętnościami bojowymi i magią). Można go jednak nauczyć praktycznie dowolnej umiejętności. Dokonuje się tego za pomocą prostego zaklęcia, przedstawionego poniżej.

Uczenie Ranqausta
Koszt PM:
40
Modyfikator trudności: 4
Żywioł: brak
Koszt WPR: 60
Czas trwania: stały
Sposób rzucania: F,K (wymagane komponenty to: podobny co przy tworzeniu Ranqausta krąg nakreślony na ziemi (o promieniu 10m.) wypełniony magicznymi symbolami (przy kreśleniu kręgu, w celu sprawdzenia znajomości symboli, wykonuje się test wiedzy: magia ST 5), oraz Ranqaust ustawiony na jego środku)
Obrona magiczna: tak (ale zazwyczaj Ranqaust obniża ją do 0)
Działanie: Krąg bije, podobnie jak przy tworzeniu, potężnym blaskiem. Wszystkie promienie tego magicznego światła kierują się na ustawionego w środku Ranqausta. Wszystko gaśnie po minucie, a Ranqaust zyskuje nową, wybraną przez maga umiejętność na poziomie kiepskim (1). Czar można rzucać dowolną ilość razy, jednak za każdym razem należy kreślić nowy krąg. Każde rzucenie zaklęcia zwiększa lub uczy (nową) umiejętność o jeden poziom.
Uwaga 1: Aby nauczyć Ranqausta wybranej umiejętności mag musi sam ją posiadać na poziomie, którego chce nauczyć swój twór.
Uwaga 2: Ranqausta nie można uczyć, ani zwiększać poziomu żadnej z umiejętności bojowych (walka wręcz, walka bronią, strzelanie, rzucanie), ani żadnej umiejętności magicznej.
Uwaga 3: Nauki Ranqausta może dokonywać jedynie jego twórca.

Nie ma sposobu na podwyższanie poziomu cech Ranqausta!

13 komentarzy do “Ranqaust”

  1. M_F pisze:

    Sam artykuł i pomysł podoba mi się. Nawet bardzo, ale nie jestem pewien czy pasuje to do Wiedźmina. Ranqausty są takimi lepszymi golemami, a mag który posiada takiego jest po prostu nie do zabicia (jak do niego opryszek podejdzie to go Ranq. jednym ciosem ściągnie) w sposób konwencjonalny. Chyba, że rzucą się na niego kupą 😛 Ogólnie oceniam na 7.

  2. Versemir pisze:

    a sie napisalem, a nikt nic nie powie ciekawego 😉

  3. M_F pisze:

    Jak to nic nikt nie powie?! JA przecież powiedziałem 😛 Ciekawe toto niekoniecznie było, ale [b]coś[/b] napisałem 🙂

  4. Leander pisze:

    Ta laga jest za dobra. magowie przyzywali by te ranqasty dla samej lagi. 116 PM? To przyzwałby 2 takie stworki i nigdy by mu się nie skończyłe punkty

  5. Versemir pisze:

    hmm… powienienem byl napisac, ze mozna miec tylko po jednym z Rnaqaustów kazdego rodzju… i ze ich broni uzywac mogom tylko one same… no ale coz, kazdy moze zrobic jak mu sie podoba, jezeli bedzie chcial wprowadzic na swoich sesjach ten czar i te istoty…

  6. karp pisze:

    tekst może i ok., z całą pewnością autor sie napracował i przemycił sporo nowych pomysłów, tyle, że nijak ma się to wszystko do systemu wiedźmin. na stronach związanych z d&d przyklasnąłbym gromko, tutaj z całą pewnością tego nie zrobię.

  7. Versemir pisze:

    w sumie sporo gralem w D&D, wiec moze stąd te moje pomysly 😉

  8. Vieczor pisze:

    Faktycznie, muszę przyznać że się napracowałeś i jest to tekst bardzo na poziomie, ale do wiedźmina nie pasuje…mimo to czekam na następne.

  9. JURATRIS pisze:

    zgadam sie z Vieczorem, ze sie napracowales i ze do wiedzmina troche nie pasuje … ale raz sie zyje i prz okazji ma sie swoja wlasna druzyne w kturej panuje magiczna atmoswera 🙂

  10. wojak807 pisze:

    no dobrze. Następnym razem wymyśl coś słabszego i łatwiejszego do przyzwania.

  11. coen2 pisze:

    a tak przy okazji, widział ktoś żeby srebro rdzewiało? Ono jedynie śniedzieje. OK czepiam się. Tekst na 6

  12. Gash pisze:

    do przeczytania niezla lektura

  13. Debida pisze:

    troszkę za dobre te ranquasty

Skomentuj Versemir Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

top