search
top

DiceGen v.1.0

Często zdarza się, że Bajarz musi wykonać kilka niejawnych rzutów. Kiedy jednak chwyci za kostki i zacznie sobie coś rzucać, Gracze od razu zaczynają być bardziej podejrzliwi i ostrożni. Istnieją różne sposoby na radzenie sobie z tym problemem. Moja propozycja brzmi: DiceGen.

Program pozwala wygenerować praktycznie dowolną ilość rzutów dowolnościenną kostką. Potem wystarczy je wydrukować (na jednej stronie A4 powinno zmieścić się ok. 7000 rzutów k6). Patrzenie na schowaną gdzieś w notatniku kartkę jest na pewno dyskretniejsze, niż rzucanie kośćmi.

Obsługa programu jest na tyle intuicyjna, że nie będę się nad nią rozpisywał. Powiem tylko, że pole tekstowe zajmujące prawie całe okno programu to nie tylko miejsce, gdzie pojawiają się wygenerowane rzuty, ale można też tam zamieszczać różne komentarze itp. Przyciski Zapisz i Otwórz umożliwiają otwieranie plików tekstowych i zapisywanie do nich zawartości tego pola tekstowego. Drukuj to oczywiście drukowanie.

Uwagi:

  • Pamiętaj, że rzuty te są tylko PSEUDOlosowe, nie zapewnią ci takiej losowości jak tradycyjna kość (chociaż leciutko podrasowałem algorytm losowania).
  • Jeżeli to gracze mają rzucać, nie odbieraj im tej przyjemności i nie odczytuj im wyników z kartki. Kość w ręku gracza daje mu wrażenie panowania nad swoim losem i kupę frajdy. DiceGenu używaj tylko wtedy, gdy nie chcesz, aby ktoś się o istnieniu „rzutu” dowiedział.
  • Ten program to Open Source, jeśli chcesz go dalej modyfikować – proszę bardzo.
  • Jeżeli masz jakieś pytania lub uwagi dot. programu – umieszczaj je jako komentarz albo wysyłaj mi na skrzynkę. Postaram się odpowiedzieć.

Jak zwiększyć losowość:

  • Możesz czytać wyniki nie rzędami, ale kolumnami (albo nawet zastosować jakiś bardziej skomplikowany algorytm)
  • Możesz pociąć kartkę na kilkanaście pasków i poprzyklejać je na różnych kartkach twojego zeszytu z notatkami, a następnie korzystać z tego paseczka, który jest najbliżej strony, która jest aktualnie otwarta. To ma dodatkową zaletę: łatwiej zakonspirować, że się na rzuty patrzy.
Pliki

9 komentarzy do “DiceGen v.1.0”

  1. borg pisze:

    Gratuluje pomysłu! Wykonanie też całkiem niezłe!
    Popracowałbym jeszcze tylko nad tym, by na wydruku (czy okienku) rzuty w kolumnie leżały zawsze dokładnie jeden pod drugim.

  2. Gasapar pisze:

    Jedyną wadą tego programu jest to, że nie każdy ma tusz w drukarce….

  3. Mrimm pisze:

    Zrobiłem coś podobnego w logo nie przysyłałem bo nie każdy ma logo, a i ja z programowania jestem żółtodziobem. uważami iż jest to bardzo przydatna rzecz ( w końcu jakby nie była to bym nie siedział w domu i nie robił)krótko mówiąc 10

  4. Versemir pisze:

    w sumie nie jst to niezbędne, ale dobra sprawa z takim programikiem – no po prostu dobre…

  5. Mrimm pisze:

    a nawet lepsze jak dobre

  6. Giedymin pisze:

    Dobra, dobra, ale psuje klimat
    Wolę rzucać(jak jestem już MG)
    Gratulacje wykonania i pozdrowienia

  7. thor pisze:

    Dobry pomysl, ale nie wyobrazam sobie praktycznego wykorzystania takiego programiku (podobnie zreszta jak wszystkich programow do losowania/wspomagania Mistrza Gry, mimo iz jestem autorem dwoch tego typu programikow).
    Ogolnie wykonanie bardzo dobre. Dodalbym tylko mozliwosc zliczania sredniej i sumy wszystkich rzutow w okienku.

  8. crensh pisze:

    A po co komu średnia i suma wszystkich rzutów w okienku? Co do praktycznego zastosowania, to sensowne jest tylko jedno – dyskretne rozstrzyganie testów. I z myślą o tym jednym konkretnym zastosowaniu go pisałem.

  9. Gawel pisze:

    przydatne, dzialajace, przejzysta acz nie nowatorskie daje 8

Pozostaw odpowiedź Gawel Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

top